Home
  Pictures
  Drivers
  Movies
  News
  Results
  Links
  For Sale
  Events
  Tracks
  Guestbook
  HD USA Cars
  Sitemap
  E-mail
  Contact/Info

   

 

 

Since 6 June 2001:

Visitors!!
 

Camso Soeedway Warneton Press releases and news

 

 

CAMSO V8 BERICHTEN – 20.10.2006

 -         Men zou kunnen denken dat nu het speedway seizoen bijna ten einde is, het aantal deelnemers wat zal teruglopen, maar neen. Camso zit nu zondag met het hoogste aantal piloten bij de Bangerstox (Team races uitgezonderd) en de Privé Cars. Meer dan 150 in de 2 klassen samen. Dit brengt een enorm zwaar programma met zich mee en deshalve wordt de eerste start reeds om 10uur gegeven; verder is er een enorm parkingprobleem. Daarom heeft Camso beslist om geen supplementaire parkingtickets aan Privé Cars en Bangerstox te geven.

-         CAMSO V8 rijden nu zondag hun laatste bijgevoegde wedstrijd (13 in totaal dit seizoen). Deze klasse stond niet op het kalender.

-         Met 34 ingeschreven Bangers, waaronder verschillende Engelsen, zijn er evenveel als op dezelfde datum, verleden jaar.

-         Wim Moonen heeft de #41 van Roland Vandermeersch afgekocht en gaat volgend jaar onder nummer 73 rijden. Bertrand Zoré (Fr) zou volgend jaar terugkomen in de Camso V8 klasse.

 RVDM

 

PROGRAMMA  02 + 03/ 09/ 2006  WARNETON SPEEDWAY

 EUROPEAN CHAMPIONSHIP BANGERS

CAMSO V8 BUDWEISER 200

UK OVAL LEGENDS EUROPEAN CHAMPIONSHIP

 Saturday/SamediZaterdag/Samstag   02.09

 POORT OPEN – PORTE OUVERTE – GATE OPEN: 11u00

 

13u30

Practise Legends

 

 

13u45

Practise Camso V8

 

 

14u00

 

 

 

1.

Prive Cars A

 

20 laps

2.

Prive Cars B

 

20 laps

3.

Prive Cars C

 

20 laps

4.

Lightning Rods

 

20 laps

5.

UK Oval Legends

 

20 laps

15u30

 

 

 

6.

Prive Cars A

 

20 laps

7.

Training/Practise Bangers

 

10 minutes

8.

Prive Cars B

 

20 laps

9.

Prive Cars C

 

20 laps

10.

Lightning Rods

 

20 laps

11.

UK Oval Legends

 

20 laps

12.

Camso V8 Training/Practise

 

10 minutes

13.

Bangers Last chance qualifier

 

12 laps

 

SONNTAG/DIMANCHE   GATE/PORTES OUVERT/OPEN 8.15 H  ZONDAG/SUNDAY

 

10u00

Camso V8 Training/Practise

 

 

10u15

 

 

 

1.

LIGHTNING RODS

 

20 laps

2.

UK OVAL LEGENDS

EUROPEAN CHAMPIONSHIP

30 laps

3.

CAMSO V8 BUDWEISER 200

Voorstelling/Présentation + Race

50 laps

11u30

 

 

 

4.

BANGERS EUROPEAN CHAMPIONSHIP

Voorstelling/Présentation + Race

20 laps

5.

PRIVE CARS A

 

30 laps

13u00

 

 

 

6.

LIGHTNING RODS

 

20 laps

7.

CAMSO V8

 

20 laps

8.

BANGERS

ALLCOMERS 1

12 laps

9.

PRIVE CARS B

 

30 laps

14u30

 

 

 

10.

UK OVAL LEGENDS

 

20 laps

11.

CAMSO V8

 

20 laps

12.

BANGERS

ALLCOMERS 2

12 laps

13.

PRIVE CARS

FINALE B

25 laps

16u00

 

 

 

14.

UK OVAL LEGENDS

FINALE

30 laps

15.

CAMSO V8

FINALE

35 laps

16.

BANGERS

ALLCOMERS 3

12 laps

17.

PRIVE CARS

FINALE A

30 laps

18.

LIGHTNING RODS

FINALE

25 laps

19.

DESTRUCTION

BIG BANGERS

 

20.

CARAVAN RACE

 

10 laps

 

 

CAMSO BERICHTEN – 22.08.2006

 -         UITZONDERLIJK DEELNEMERSVELD bij het Europees kampioenschap voor Bangers, op 3 september. Niet minder dan 75 deelnemers (het hoogste aantal ooit in Warneton) zijn voor deze wedstrijd ingeschreven; daaronder 19 Engelsen.

Als topper komt de Engelsman Tony Gabb, zoals in 2003, met een ROLLS ROYCE aan de start. Het wordt tevens zijn afscheidswedstrijd na 25 jaar Bangeren. Verder zijn er nog 23 Jaguars, 1 Mercedes Ambulance en 15 Amerikaanse wagens, waaronder 2 ellenlange Cadillac Fleetwood Limo.

-         Door het grote aantal Bangers bestaat de mogelijkheid dat er op zondag een SUPPLEMENTAIRE Banger RACE gehouden wordt. Dit wordt eind van de week beslist.

-         De ENGELSE LEGENDS, er zullen er tussen 20 en 25 zijn, rijden de tweede reeks van hun Europees Kampioenschap.

-         Er zijn ook VIJF ENGELSE PRIVE CARS ingeschreven.

-         Op zaterdag 2 september is er een last chance qualifier voor de Bangers met ongeveer een 20-tal wagens.

-         Door het grote aantal deelnemers en de toch BEPERKTE PARKEERRUIMTE in Warneton zal er bij de Privé Cars geen enkele aanhanger of private auto toegelaten worden. Verder wordt aan alle deelnemers gevraagd om zo weinig mogelijk plaats in te nemen.

-         Er komt een verslag van de World Cup Bangers in Warneton (op 9 juli verreden) in het Nederlandse magazine “PANORAMA” van nu Woensdag.

-         Voor zijn eerste deelname aan een wedstrijd bij de CAMSO V8 heeft WIM MOONEN op de #41 enkele schitterende prestaties neergelegd. Als laatste startend in de eerste reeks, kwam hij uiteindelijk als vijfde over de meet. Verder werd hij nog 2e in de tweede reeks en derde in de finale. Moonen zal ook op 3 september in Warneton en op 9 september in Lydden Hill met de Camso V8 #41 rijden.

-         Voor de eerste maal werd een  RADIOVERBINDING gebruikt tussen alle Camso V8 piloten en de starter. Dit systeem werkte schitterend, zowel bij het opstellen van de auto’s als bij gele vlag situaties. Alle piloten waren daarover zeer enthousiast.

-         Op 3 september zal GERT VERMEERSCH achter het stuur kruipen van de Camso V8 #22 van Kurt Dujardin en Anton Gonnissen; hij is de commentator van de Formule 1 wedstrijden op de Vlaamse Televisie. Op de #66 zal de Fransman LAURENT SANSON rijden; hij is hoofdredacteur van verschillende Franse Tuning magazines en heeft een ruime circuit ervaring.

-         Op 24 september zullen RUDI PENDERS en FRANZ LAMOT, beiden bij de top Belcar piloten in Belgie, op de #22 en #66 Camso V8 rijden.

 Roland Vandermeersch

 

CAMSO BERICHTEN – 04.05.2006 

-         De VAN RACE voorzien voor Pinksteren, 4 Juni, in Warneton, gaat bijna zeker door. Jan Verhoeven heeft medegedeeld op Pasen dat er reeds 10 inschrijvingen waren.

-         De PRIVE CARS rijden WEL op Pinkstermaandag 5 juni.

-         In tegenstelling met wat op het originele programma vermeld staat, rijden de STOCK RODS en de SUPER PRIVE CARS wel nu zondag 7 mei.

-         Voor nu zondag zijn er verrassend veel Privé Cars aangemeld (110!). Reeds lange tijd waren er niet zoveel meer. In totaal zullen er meer dan 200 deelnemers op de baan komen.

-         Er zijn opnieuw banden beschikbaar voor de Stock Rods, Camso Hot Rods en Lightning Rods.

-         De Camso Hot Rods rijden NIET op 7 mei; WEL op 21 mei.

-         Bangerstox 43, Franck Holleman is geschorst tot en met 18 juni voor een follow-in (niet toegelaten bij de Bangerstox.

-         Lightning Rod 985, Dennis Delaat, verliest alle reeds behaalde punten en moet de eerste drie organisaties, waaraan hij deelneemt op een halve ronde starten, wegens niet-conforme auto (motor niet in de as van de auto).-

-         Tijdens het Pinkster week-end (4 en 5 juni) zijn er GEEN wedstrijden op zaterdag. Alleen uitgebreide trainingen voor de Engelsen (20 Legends, 7 Sprint Cars en 10 Baby Grands). Verder zullen er ook op zaterdag televisiebeelden opgenomen worden door de Engelse televisie zender ITV (een presentatrice zal op zaterdag trainen en zondag meerijden met de Camso V8; hopen maar dat alles goed gaat).

-         Foto’s van het Paasweek-end vandaag of morgen op de camso website.

-         Anton Vanderlinden, zoon van ex National Hot Rod rijder Fred “Manolito” Van der Linden test zaterdag een Camso V8.

Roland Vandermeersch

 

CAMSO BERICHTEN – 11.04.06

 

-         Na een zenuwslopende verhuis is alles terug op zijn pootjes gevallen. De website zal opnieuw regelmatiger bijgewerkt worden.

-         De Foto’s van 5 maart en 26 maart verschijnen deze week op de site.

-         Wij herinneren eraan dat de Camso Hot Rods op Paasmaandag rijden (en niet op Zondag).

-         De Lightning Rods rijden alleen op Maandag; Nochtans kunnen de piloten die het wensen reeds op zaterdag of zondagmorgen komen en in het middenveld parkeren; ze moeten dan wel inkom en een parkingticket betalen voor de zondag.

-         Wij herinneren eraan dat de Fire Knock Out brandblusser verplicht is vanaf  21 mei. Wie er geen heeft zal kunnen meerijden, maar op ¾ moeten starten. Vanaf 18 juni zal er niet meer kunnen meegereden worden.

-         De Big Banger meeting van 5 maart is zo vlot en snel verlopen dat reeds om 17uur15 de organisatie beëindigd was. Nogmaals werd bewezen dat Warneton toch ergens een mini klimaat heeft, want zowel in het Antwerpse als in het Gentse zijn zware sneeuwbuien gevallen; in Warneton is het praktisch droog gebleven met zon, maar wel bitter koud. De afwezigen hebben ongelijk gekregen, want we hebben aktie van de bovenste plank gekregen met enkele zware klappers. Tijdens de tweede heat werd de baan voor de tribune volledig dicht gereden, zodat niemand nog door kon. Ook op 26 maart heeft het op verschillende plaatsen in België zwaar geregend. Warneton is vanaf 10u30 droog gebleven, zodat de Camso V8 hun 3 wedstrijden hebben kunnen afwerken.

-         Jean Vasseur (Fr), reeds 12 jaar actief bij de Super Privé Cars en Dick Schietze(B) hebben hun eerste stappen gezet bij de Camso V8. 10 echte Camso V8 waren present. Bruce Andrews zat in de USA en Bertrand Zoré zal later op het seizoen aan de start verschijnen, evenals Peter Finnis.Tony Roots bouwt een nieuwe V8 voor zichzelf; vermoedelijk in mei zal deze auto klaar zijn. Verder onthouden wij de zeer spannende tweede reeks met ronden lang een strijd tussen Wim Peeters en Xavier Vandermeersch.

-         Voorlopig zijn er 68 Bangers ingeschreven voor de Team meeting, op Paaszondag, waaronder voor de eerste keer ook 2 Fransen (in het Wolf  en Woodland Team).

-         Bij de Bangerstox zijn vanaf Paasmaandag volgende wijzigingen toegelaten: ijzeren blokken (in plaats van rubberen) zijn toegelaten om de motor op zijn plaats te houden; de benzinebak mag op het kader van de passagierszetel geplaatst worden; dubbele flappen op de banden (tegen het lek rijden) is toegelaten; het kofferdeksel mag niet gelast worden; het kofferdeksel mag met maximaal 4 bouten vastgemaakt worden; VANAF 4 JUNI IS EEN DEURPLAAT, welke de piloot voldoende beschermd, VERPLICHT. De laatste wedstrijden verwarren sommige piloten Bangerstox met Big Bangers. De piloten, welke zich niet aan de regels houden, wat het duwen betreft, zullen geschorst worden.

-         Gustaaf Vanbouwel (Lightning Rod 49) wordt tot en met het Pinksterweekend geschorst om vrijwillig op het achterwiel van Henk Peeters in te rijden na een neutralisatie met de gele vlag. Kort vooraf had Peeters achteraan op 34 Roger Vanackeren ingereden, maar alle officials, welke het incident gezien hebben waren formeel: de 34 heeft bij de neutralisatie té bruusk afgeremd, zodat Henk Peeters, welke zeer dicht achter hem aan reed, contact niet meer kon vermijden.

-         GELUIDSMUUR: Camso heeft 20m geluidsmuur (2m hoog) geplaatst in “turn 2”. Dit geldt als experiment. Indien bij metingen het geluid inderdaad zo sterk gedempt wordt, als in de folders opgegeven, zullen geleidelijk aan het volledige rechte stuk aan de overkant van de tribune plus turn 3 afgewerkt worden. In de volgende fase zal een gelijkaardige muur boven op de grote berm geplaatst worden.

 Roland Vandermeersch

 

28-02-2006

BERICHT aan de LIGHTNING RODS:

 -         Zaterdag 4 maart is de laatste mogelijkheid voor het bekomen van een Lightning Rod licentie. De volgende cursusdag zal eerst pas in de zomerperiode plaats vinden.

-         Rechtzetting: het gebruik van normale gasschokbrekers blijft natuurlijk toegestaan. Zijn niet toegestaan de dure gasschokbrekers met regelbare hoogteverstelling.

-         Rechtzetting: De olie in de normale schokbrekers mag vervangen worden door dikkere olie, maar alleen via het boren en terug dichtlassen van een gaatje in de huls.

 BERICHT aan de STOCK RODS:

De Stock Rods rijden voor de eerste keer dit jaar op 26 maart. Wij herinneren er de nieuwe deelnemers aan, dat de reglementaire uitlaat (te verkrijgen bij Volker Timm - Timm’s Autoteile) en de reglementaire banden (Ford Zetec banden, gestempeld door Camso) nodig zijn om te kunnen starten.

 BERICHT AAN ALLE INTERNATIONALE KLASSEN (Camso V8, Camso Hot Rods, Lightning Rods, Stock Rods en Super Privé Cars).

Vanaf 21 mei moeten al deze klassen met de door Camso erkende brandblusser rijden. Wie die niet heeft zal nog één keer zonder kunnen rijden, mits te starten op 3/4e van de piste.

Deze moeten besteld en betaald worden, ten laatste tegen 26 maart aan de prijs van 70€. Ze zullen dan tijdens het Paasweekend geleverd worden.

Na 26 maart kosten ze 80€ (extra verzendingskosten).

 

 

 

 

eXTReMe Tracker