Home
  Pictures
  Drivers
  Movies
  News
  Results
  Links
  For Sale
  Events
  Tracks
  Guestbook
  Sitemap
  E-mail
  Contact/Info

   

 

 

Since 6 June 2001:

Visitors!!
 

Speedway NOV Lelystad Press releases and news

Zondag 19 juli wordt op het Midland Circuit te Lelystad de vijfde race van seizoen 2009 verreden, meetellend voor het NOV kampioenschap.

Deze race is ook de derde race voor het Ned. Kampioenschap NAB.

 De stockcar F1 klasse verschijnt niet aan de start omdat diverse Nederlandse Stockcar coureurs deelnemen aan het EK in Northampton – Engeland.

 

Wel aan de start verschijnen:

 

Juniorklasse

1400 cc. klasse  

 Rodeo klasse

 Midland Hotrod klasse

 Stockcar F2

 Inschrijven deelnemers tot uiterlijk 10.30 uur

 De races beginnen om 12.30 uur.

 De Stockcar F2 moet ook de eigen personal AMB transponder op de auto hebben, zowel zaterdag bij de training als zondag bij de wedstrijd.

 

U vindt het Midland Circuit aan de Talingweg te Lelystad.

Volg de borden Lelystad Airport; vanaf het vliegveld de borden: Midland Circuit

Het parkeren is gratis; de entree is 10 euro p/p. (kinderen tot 12 jaar: 5,00 euro)

 

 

 

Heren/dames Stockcar coureurs.

 18 oktober 2008 zijn er weer de traditionele Open Nederlandse Kampioenschappen, het Dutch Open, voor de Stockcar F1, Stockcar F1 landklasse en de Stockcar F2

 Zaterdag, 18 oktober 2008 zal een volledige NOV racedag zijn voor:  Juniorklasse, Standaard 1400 cc., Rodeo 2000 cc. , Midland Hotrod en Stockcar F2 klasse .

 Let op: deze wedstrijd telt mee voor het NOV-kampioenschap

 Zondag 19 okt. wordt een volledige racedag in het teken van het Dutch Open Stockcar.

In drie klassen:

Stockcar F1, Stockcar F1 landklasse en Stockcar F2, aangevuld met een wedstrijd over drie manches voor de National Hotrod.

 Schema zaterdag: inschrijven tot 11.00 uur, alleen de klassen van zaterdag 18 oktober

                             Aanvang van de wedstrijd 12.30 uur

                             In de pauzes, 2 keer training voor National Hotrod (zonodig)

 

Schema zondag: inschrijven tot 10.30 uur, voor Stockcars Dutch Open en Nat.Hotrod

                   Aanvang voorstellingsronde: 11.30 uur verplichte deelname alle stockcars

                    Aanvang wedstrijden 12.30 uur

 VOORINSCHRIJVING:

Voor deelname aan het Dutch Open is het noodzakelijk om van te voren je deelname op te geven via e-mail. Dus heren/dames Stockcar coureurs mail gelijk even de gegevens door; naam, klasse en startnummer dan ontvang je alvast het inschrijfformulier. Wel moet op de wedstrijddag de inschrijving

geactualiseerd worden in de kantine voor 10.30 uur.

 

F1 Landklasse; De rijders van deze klasse kunnen zich inschrijven bij de NOV. via

e-mail : nov@autospeedway.org . Voor info kun je ook bellen met Willemien Vowinkel tel.: 06-10268312. Om misverstanden te voorkomen, zoals die er vorig jaar waren, geldt dit jaar dat er alleen op straatbanden t/m 17" gereden mag worden.

 F1 Asfaltklasse; De rijders van deze klasse kunnen zich inschrijven bij  Dave van Haarlem via e-mail info@vanhaarlemautodemontage of bellen naar 06-27408027. Voor deze klasse geldt het bandenreglement zoals bekend is van andere circuits. Als je nog banden wilt hebben zul je ze deze week (uiterlijk zaterdag 27 Okt.) moeten opgeven bij

Dave van Haarlem, aangezien de huidige voorraad op is. Bij voldoende interesse (aantallen) wordt er voor het Open NK door TRV-Ommen weer banden gehaald. Als er echter te weinig bestellingen zijn, zul je zelf voor banden moeten zorgen. Dit wordt tijdig bekend gemaakt.

F2; Het is gebleken dat dit jaar de coureurs van deze klasse massaal de weg naar het Midland Circuit hebben weten te vinden, vandaar dat er voor deze klasse geen verplchte voorinschrijving noodzakelijk is, maar organisatorisch is het makkelijk om te weten wie er komt,  in verband met het eventuele opdelen in 2 heats.

Opgave via  nov@autospeedway.org

Aanvullende info van de NOV-F1 rijdersgroep

 Met betrekking tot het NAB. Kampioenschap 2008 kunnen wij meedelen dat de eerste 3 heats van het Dutch Open hiervoor meetellen; de prijsuitreiking ervan zal na afloop van het Dutch Open in de kantine plaats zal vinden.

 

F1 Asfalt+Land

Zorg dat het geluid in orde is. Ook dit jaar is weer gebleken dat een aantal auto's niet binnen de geluidsnormen waren. De NOV kan hier niets aan doen, omdat het een vergunningskwestie is. Mocht ook nu weer blijken dat het geluid een probleem is, bestaat de kans dat de F1 volgend seizoen een beperkt aantal wedstrijden zal rijden. Als het geluid echter wel binnen de perken blijft, hetgeen met goede dempers geen enkel probleem is, dan is het misschien mogelijk om volgend jaar, vanaf april weer te kunnen trainen op de zaterdagen voor de wedstrijddagen.

 

Er is geprobeerd om de F1 in te passen in het programma van de november wedstrijd, maar omdat die dag ook al traditioneel 2 crossklassen aanwezig zijn en het vroeg donker is, is in goed overleg besloten dat de Stockcar F1 die dag niet rijdt.

Het Open NK is dus tevens de laatste wedstrijd voor het NOV-kampioenschap. Verder willen wij mededelen dat een ieder die wil rijden, van harte welkom is, ongeacht wat er zich in het verleden heeft afgespeeld. (betreft de stockcar F1 klasse/rijders)

Het moet echter wel duidelijk zijn dat de NOV bepaalt hoe de wedstrijden ingedeeld en verreden worden. Hierover kan niet worden gediscussieerd. Info bij Dave van Haarlem.

 

NOV en NOV-F1 Rijdersgroep

 

 website NOV:     WWW.AUTOSPEEDWAY.ORG

e-mail:     NOV@AUTOSPEEDWAY.ORG

Autocrossdag op het Midland Circuit Lelystad

 Zondag 16 november 2008 worden er op het Midland Circuit te Lelystad races gehouden enkel en alleen voor autocrossers; rijders van alle organisaties zijn welkom.

 Inschrijven per mail is noodzakelijk, deelname op basis van tijdstip binnenkomst inschrijving op het mailadres:   NOV@AUTOSPEEDWAY.ORG

 Voor niet NAB licentiehouders is een NAB-daglicentie noodzakelijk; kosten € 30,00

Inschrijfgeld per auto/deelnemer is 30 euro; tevens gratis entree voor de coureur en 1 monteur.

 Op de zaterdag voor de race; 15 november, is er voor alle ingeschreven autocrossers, de mogelijkheid tot training; van 12.00 uur tot 17.00 uur. Deze training is gratis. Tevens is er mogelijkheid tot overnachting; bij inschrijving opgeven of men hier gebruik van maakt.

 Aan de start komen:

 STANDAARDKLASSE

Standaardklasseauto’s en toerwagens tot 2 ltr. uit de non kontaktklassen

 RODEOKLASSE

Rodeo en rodeoachtig uitziende auto’s tot 2 ltr.

 VERLAAGDE KEVERS

Voor verlaagde kevers uit de klasses 1600 en 2000 cc.

 SPRINTERS

Sprinters 1600 cc., 2000 cc. en superklasse komen in deze klasse aan start

 VRIJE STANDAARD

Voor vrije standaard, verstevigde klasse en superstandaard auto’s tot 2 ltr.

 Alle klassen/auto’s rijden op standaard wegbanden

 Bij meer dan 40 inschrijvingen per klasse wordt de klasse opgedeeld in 2 heats of een verdere  onderverdeling gemaakt naar uitvoering of motorinhoud.Bij weinig deelnemers in een klasse kan deze vervallen of worden samengevoegd. Er wordt gereden volgens NOV regelgeving mbt. circuitregels en startprocedure; de NOV transponders worden voor de te rijden manche door de organisatie verstrekt.

Transponderhouder kan verkregen worden bij de inschrijving.

 Aanvang wedstrijden zondag 16 november: 11.00 uur

Het Midland Circuit vindt u achter Lelystad Airport; volg de borden Midland Circuit

 info:     NOV@AUTOSPEEDWAY.ORG     of    WWW.AUTOSPEEDWAY.ORG

grote opkomst training 8 maart lelystad
 
Tijdens de training afgelopen zaterdag op het Midland Circuit Lelystad hebben veel rijders hun nieuwe of gereviseerde auto weer met het asfalt laten kennis maken.
In alle klassen waren weer diverse nieuwe rijders aanwezig en alle klassen lijken voor seizoen 2008 goed gevuld met als grootste klasse de stockcar F2.
Tijdens de controle van diverse auto's door de TC werd geconstateerd dat niet alle auto's volledig aan de regels voldoen en vooral bij de F2 dat er diverse auto's zijn die niet of onvoldoende aan de aanvullende regelgeving mbt. tank, accu, afscherming, bodemvrijheid enz. voldoen.
Als rijders en met name F2 rijders twijfelen of de auto aan de NOV regelgeving voldoet, kan er per mail vast een reglement aangevraagd worden; nov@autospeedway.org
As. zaterdag kan er wederom vanaf 13.00 uur getraind worden door de NOV licentiehouders; kan nog aangevraagd worden (ook via email), kom op tijd want er worden veel auto's verwacht.
Ook zondag worden er veel rijders verwacht en sluit de inschrijving om 10.30 uur; dus wees op tijd.


NOV Lelystad weer van start

 De eerste autospeedway wedstrijd van het seizoen 2008 is op 16 maart op het Midland Circuit te Lelystad.

Alle klassen komen aan de start, dus ook de Stockcar Formule 1.

Zoals bekend gaat de superstandaardklasse miv. 2008 de MIDLAND HOTROD klasse heten.

 Zowel op zaterdag 8 maart als op zaterdag 15 maart is er gelegenheid tot trainen op het Midland Circuit voor NOV leden. De trainingen zijn van 13.00 uur tot 17.00 uur en voor alle klassen uitgezonderd de Stockcar Formule 1; helaas kan er door de F1 nog niet getraind worden.

 Licentieformulieren kunnen aangevraagd worden via: nov@autospeedway.org

om te kunnen trainen op 8 of 15 maart moet men de licentie aangevraagd en betaald hebben; (kan ook op het voorafgaand aan de training)


 

Autospeedway in Lelystad

 Zondag 15 april zullen de grote V8 motoren weer aanwezig zijn op het midlandcircuit  te Lelystad. De stockcar F1 rijders gaan hun eerste wedstrijd verrijden van 2007 en strijden gelijk om een prestigieuze prijs, de “Xeramic”cup. Een nieuw tweedaags evenement met de finale races in Lelystad na een heftige strijd op tweede paasdag in Venray.

Vanuit Engeland is er ook belangstelling voor deze cup, de Engelse stockcarrijders zijn toonaangevend in deze tak van sport, zo zullen een aantal goede rijders de overtocht maken. Er wordt dan ook gerekend op een groot startveld van stockcars.

Foto Hein Van Schie

  Junioren

 De leerschool van de autospeedway, de klasse waarin jong talent de kans krijgt om zich te bewijzen op het raceasfalt. Met elke wedstrijd een veld van meer dan 30 auto’s en eve

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
nzovele enthousiaste jongens en meiden is dit een genot om naar te kijken. Je komt ogen en oren te kort zoveel gebeurd er op de baan.

1400 CC

De klasse die in 2006 een enorme groeispurt doormaakte. Deur aan deur racen deze heren en dames ronden lang over het asfalt. De spanning is te snijden in deze klasse,temeer omdat de instroom van nieuwe coureurs, de gevestigde orde tijdens de eerste wedstrijd  een poepie liet ruiken.

 Superstandaard

De deelnemers in deze klasse moeten weer vol aan de bak moeten. Bakker, Reesink en Veenstra zullen met hun snelle volkswagens er alles aan moeten doen  om nieuwkomers niet weer met de prijzen huiswaarts te laten gaan.

Deze klasse met de zwaarst getunde motoren is een lust voor het oog en voor raceliefhebber.

.

foto Hein Van Schie

Rodeo

Met diverse nieuwe auto’s aan de start tijdens de eerste wedstrijddag bleef het spektakel nog uit. Wellicht wilde men nog wat aftasten,maar de meer ervaren coureurs zullen er geen gras over laten groeien. Zondag zal men laten zien wat er in deze klasse met rodeo bedoelt wordt; een ferme tik bij het ingaan van de bocht zal het publiek doen gniffelen.

 Stockcar F2

De kleine broertjes van de stockcar F1,waarin tijdens de seizoensopening al meer dan 25 auto’s aan de start stonden.

In deze klasse staan de oude rotten zwaar onder druk van enkel goede nieuwkomers alsmede van enkele ervaren rijders die na jaren van pech eindelijk het goede spoor gevonden hebben.

 

Foto Hein Van Schie

 Aanvang wedstrijd 13.00 uur

Het Midland Circuit vindt u achter Lelystad Airport; volg de borden Midland Circuit

Met een geldig entreebewijs zijn de pits vrij toegankelijk.

Het parkeren is gratis

 INFO:     NOV@AUTOSPEEDWAY.ORG

 

Zondag 18 maart zal het autospeedwayseizoen 2007 worden geopend op het Midland-circuit te Lelystad. Het lijkt er op dat alle klasses weer goed gevuld zullen zijn, behalve de stockcar F1 klasse, die deze eerste wedstrijd van het jaar niet aan de start verschijnen.

 Junioren

De instapklasse van de autospeedway, daar waar jong talent de kans krijgt zich te bewijzen op de baan. Overvolle startvelden,hectische races, en vele crashes bezorgen ouders, monteurs en wedstrijdleiding vaak grijze haren. Maar het enthousiasme en de bereidwilligheid van een ieder zorgt ervoor dat er achteraf vaak en veel gelachen wordt. Op 18 maart zullen diverse nieuwe jongens en meisjes kennis gaan maken met het raceasfalt.

1400  

Zagen we vorig jaar al volle velden van 20 of meer auto’s, dit jaar zal dit wederom stijgen.De klasse van de kleine autotootjes met de snelle 16 kleppen motoren is voor vele junioren het vervolg in hun speedwaycarričre.

 Rodeo

De smaakmaker van de standaardklasses brengt vaak menigeen aan het lachen.

Om door het volle veld naar voren te komen mag er geduwd worden, wat vaak spannende momenten oplevert. In het nieuwe seizoen zullen een groot aantal oud gedienden hun comeback maken en komen een 5-tal nieuwe rijders aan de start.

       Rodeo's in actie op Lelystad.

 Superstandaard

Super zijn ze zeker, maar standaard allang niet meer met vermogens boven de 200 PK. Gezelligheid is troef in deze klasse waar de coureurs buiten de baan zeer amicaal met elkaar omgaan. Op de baan strijden ze echter om elke millimeter wat spannende wedstrijden oplevert.

 Stockcar F2

De grootste en meest spectaculaire klasse op het Midland Circuit staat ook dit jaar weer garant voor prachtige acties. Het is al bekend dat er weer vele rijders zijn die met geheel nieuw materiaal aan de start verschijnen en verder zijn bijna alle auto’s volledig gereviseerd/vernieuwd.

  U vindt het Midland Circuit aan de Talingweg te  Lelystad. Volg de borden Lelystad Airport.

Parkeren is gratis.

 

 
15 oktober DUTCH OPEN STOCKCAR F1 en F2 15 oktober

EEN HELE DAG STOCKCARS, STOCKCARS en nog eens STOCKCARS
het Midland Circuit te Lelystad staat zondag 15 oktober bol van het motorgeweld
ca 60 Stockcars F1, ieder met 500 tot 700 Pk onder de kap, en ca 40 Stockcars F2
gaan met elkaar de strijd aan voor de winst in het DUTCH OPEN 2006

deelname uit Nederland, België, Duitsland en Engeland
drie klassen aan start: Stockcar F1 asfaltklasse, Stockcar F1 landklasse en Stockcar F2

Een hele middag spanning en spektakel voor slechts 15 euro entree (kinderen 7,50)
U vindt het MIdland Circuit naast Lelystad Airport aan de Talingweg, volg de borden
Midland Circuit; het parkeren is gratis.

Aanvang: 12 uur en om ca 17.45 uur wordt de laatste race verreden
er zijn overdekte tribunes, voldoende catering EN het rennerskwartier is vrij toegangkelijk

 

 

Alle coureurs van de NOV

                                                                           Lelystad, 13-09-2006

 Heren/dames coureurs,

 Hierbij informatie over de NOV races op 14 en 15 oktober 2006; een weekeinde wat in het teken zal staan van het Dutch Open Stockcar F1 en F2.

 De zaterdag, 14 okt. zal geheel in het teken staan van de junior-, standaard 1400 cc., rodeo 2000 cc. en superstandaardklasse, die de volledige wedstrijd afwerken voor het NOV kampioenschap en derhalve ook niet op de zondag in aktie komen.

 Op zondag 15 okt. wordt er alleen geraced door de stockcars in drie klassen; F1 asfalt, F1 land en F2.

 Schema zaterdag: inschrijven van 10.30 tot 12.00 uur, alleen de klassen van zat. 14 okt.

                             Training standaardklassen van 11.30 tot 13.00 uur

                             Aanvang van de wedstrijd 13.30 uur

Schema zondag: inschrijven tot max. 10.30 uur.

                            Aanvang trainingen om 10.00 uur tot 11.30 uur

Aanvang voorstellingsronde 12.00 uur

                            Aanvang wedstrijden 13.00 uur

NOV - Lelystad

Newsflash 13 september 2006

 

·        Extra info voor Texelaars i.v.m.  zaterdag

·        Zaterdagavond gezelligheid en muziek bij Annie in de kantine.

·        Engelse deelname F1 stockcar 

Zaterdag 16 september kan er vanaf 13.00 uur getraind worden door alle klassen,

ook voor de rijders uit Texel.

Om ca 15.00 uur wordt de eerste manche verreden voor de gasten uit Texel.

Om ca 16.30 uur tweede manche voor de Texelaars.

Tussendoor , ervoor en erna , vrij training voor alle klassen.

Zaterdag zijn er dus geen wedstrijden voor de NOV rijders. 

Zaterdagavond 

Evenals het augustusweekend zal er op zaterdagavond weer een gezellige sfeer zijn in de kantine. Gezellige muziek van onze bekende DJ, en natuurlijk de pilsjes van Annie.

Engelse deelname F1

Via Henri Wittebol van BVSR kregen wij het bericht dat er weer belangstelling was van Engelse zijde voor deelname in de stockcar F1.

Carlos Perez #305 heeft op voorhand aangegeven aanwezig te zijn.

Wellicht om tijdens de laatste wedstrijd voor het “Dutch-Open” nog even te testen.

 Zondag aanvang wedstrijden 12.00 uur

 

17 September autospeedway Lelystad

·        Texelaars terug op Midland-circuit,

·        Finales NAB kampioenschap

 Zondag 17 september ronken de  snelle racebolides weer in de strijd om de NAB beker.

Ook zijn de autocrossers uit Texel met zowel de junioren als de spectaculaire rodeo’s aanwezig en zullen het publiek zeker op de banken krijgen.

Maar liefst een kleine 50 auto’s komen vanuit Texel het Lelystadse asfalt onveilig maken.

De rodeo klasse waarin contact is toegestaan zal het publiek volledig in extase gaan brengen.

Uit het verleden weten we dat deze heren voor zoveel spektakel zorgen, dat je ogen en oren

tekort komt

   Junioren

De strijd in het kampioenschap is nog helemaal open, Illbrink heeft Van Dal van de eerste plek verdrongen. Het is iedere keer weer een verrassing wie als winnaar uit de bus komt.

In het augustus weekend zagen we Randy Wederfoort twee keer terug op het erepodium.

Pech was er voor de snelle dame Milou Mets,maar zij zal zondag weer alles uit de kast halen om voorin te eindigen.

 1400 cc

In het grote veld in deze klasse is het iedere keer een verassing wie met de eer zal gaan strijken. De strijd in het kampioenschap heeft een hele wending genomen. De uit Groenekan afkomstige Maarten Bos heeft de leiding overgenomen en zal zeker proberen om deze te consolideren. Veel problemen waren er voor o.a Bram Keizer, hopelijk heeft hij de snelle Suzuki weer voor elkaar zodat ook hij weer mee kan strijden voor een plaats in de top drie. 

 Rodeo

Het experiment met de banden krijgt zondag een vervolg. Lex de Jong liet zien er weer helemaal bij te horen in deze klasse. Minder succes was er voor de Dortse coureur met stropdas Arie de Bruijn. Zijn erereeks lijkt verstoort. Zondag zullen we zien wat zijn antwoord is.

 Superstandaard

Deze klasse met hun optimaal getunede motoren was een van de smaakmakers laatste keer.

De teams van Reesink, Bakker en de Haas geven mekaar geen centimeter wat tot aantrekkelijke wedstrijden leidt. 

 Stockcar F2

Voor deze heren en dame ook de laatste voorbereiding voor het Dutch Open.

Willie Peeters liet zien dat hij een van de topcoureurs is door na een wedstrijd in Engeland op zaterdag, zondag in Lelystad  aan de start te verschijnen en ook nog het eremetaal mee naar huis te nemen. De Vowinkels, Van Haarlem en de leider in het kampioenschap Henk Peeters konden het hoge tempo van de voormalige wereldkampioen nog niet volgen

Wellicht hebben de heren de laatste beetjes snelheid gevonden en kan de strijd weer losbarsten.

Stockcar F1

Nog geen NAB finale voor deze heren, deze wacht in de November.

Zondag  is de laatste wedstrijd voor het “Dutch-Open” en zullen de vele stockcar F1 coureurs gaan proberen om de zaken te perfectioneren. Laatste kans dus om rondjes te draaien op het Midlandcicuit, om zo optimaal de strijd aan te gaan voor de wedstrijd in oktober.

Kroonder, Op ’t Roodt,en Wobbes en consorten hebben de smaak  goed te pakken en draaien goed mee in het klassement. Maar Bert Schaap jr  en Evert van de Berg  lieten in augustus zien ook in vorm te zijn.      

Je vindt het Midlandcircuit  achter Lelystad Airport, Talingweg 89 8218NX Lelystad

Aanvang wedstrijden LET OP : 12.00 uur

Entree 10 euro

Parkeren gratis. Meer info: www.midland-circuit-lelystad.nl

 

NOV Newsflash augustus 2006

 Traditioneel organiseert NOV 26 en 27 augustus weer een speedwayweekend voor haar leden.

De zaterdag zal geheel in het teken staan van de standaardklasses.  De junioren, 1400, rodeo en superstandaard rijden een volledige wedstrijddag met voor de vijf best geklasseerden een beker.

Prijsuitreiking zaterdagavond in de kantine,onder het genot van een drankje,  met na de prijsuitreiking muziek van de bekende DJ.

Voor de stockcar F1 en F2 is er zaterdag tijdens de pauzes mogelijkheid om te trainen.

Zaterdag inschrijven tot :                  12.00 uur

Training standaardklasses :               12.30-13.30 uur

Aanvang wedstrijd :                          14.00 uur

In de pauzes:                                      Twee keer 30 min. training F1 en F2

Zondag 27 augustus wedstrijd conform kalender

Finales Midlandcup alle klassen.

Inschrijven tot 10.30.

Alle klasses opnieuw inschrijven.

Aanvang wedstrijd 13.00 uur

Met vriendelijke groet PR  NOV Lelystad.

 

16 juli autospeedway Lelystad

Spektakel op Midlandcircuit

Zondag 16 juli begint de tweede helft van het autospeedwayseizoen;

In diverse klasses is de strijd om het kampioenschap uitermate spannend.

Junioren

Tijdens de wedstrijden vorige maand zagen we Van Ruler en Peeters junior de eerste meters maken op het raceasfalt. Natuurlijk zullen zij weer uitkijken naar zondag. In de kop van het klassement is de spanning te snijden. Illbrink heeft  goede zaken gedaan de laatste wedstrijden en zal ongetwijfeld proberen de koppositie van Van Dal over te nemen.

1400 cc

Na twee zeer spannende racedagen mogen we stellen dat deze klasse een van de mooiste aan het worden is. De strijd is zo hevig dat de uitslagen onvoorspelbaar zijn. Door het grote aantal deelnemers is uitrijden de beste strategie. Runner up in deze klasse is Bram Keijzer die hoge ogen gooit in de auto van Feddy Bakker.  

Rodeo

Bert van de Krol is terug, en dat hebben we gezien vorige wedstrijd. De strijd met Dudo de Bruijn is losgebarsten en zal zondag zeker een vervolg krijgen. Maar kapers zijn er genoeg op de kust. Wildschut, Westerman en De Jong en consorten zitten op het vinkentouw en zullen iedere kans grijpen om de bumper erin te zetten en de overwinning te pakken.

Superstandaard

Supersnelle bolides bestuurt door even zo snelle mannen. Heeft Thieme Veenstra de schade hersteld, en hoe zal de stand van zaken zijn bij team de Haas ??

Natuurlijk zal ook ouwe rot in het vak ; Jan van Haarlem uit Doetichem weer van voren te vinden zijn. Spanning gegarandeerd dus.

Stockcar F2

Met de wetenschap dat de koploper in het klassement op vakantie is, liggen er kansen voor de concurrentie. Kan de sympathieke Belg Jacobs de koppositie overnemen , of is het toch de in vorm verkerende Martijn Vowinkel uit Ommen. Er wordt dus gerekend, maar in stockcarracen is niks zeker. De bumpers zullen gebruikt gaan worden wat verrassende uitslagen kan  opleveren.  

 Stockcar F1

Ondanks de tegenvallende opkomst zagen we mooie wedstrijden in juni.

Ron Kroonder consolideerde zijn koppositie in het klassement maar zal 16 juli  met zijn team in Nordhampton (GB) aan de start staan. Met de medewerking van de BVSR hopen we een respectabel aantal deelnemers in deze klasse aan de start te krijgen. Van verschillende rijders hebben we vernomen dat ze er weer bij zijn. We kijken dan ook weer uit naar de goede en spannende wedstrijden met veel bumperwerk van Keijzer ,Van Haarlem, Op ’t Roodt en   Wobbes en consorten.

Je vindt het Midlandcircuit  achter Lelystad Airport, Talingweg 89 8218NX Lelystad

Aanvang wedstrijden 13.00 uur

Entree 10 euro

Parkeren gratis. Meer info: www.midland-circuit-lelystad.nl

 

Ovalracing: het ondeugende broertje van de autoracerij

door WILLEM BOVERHOF

 

19 JUNI 2006 - AUTOSPORT - Wordt de coureur niet tureluurs van de rondjes die hij maakt op het ovaal van het midland-racecircuit bij Lelystad, dan is het wel het publiek. Op het kleine circuit, zo’n vierhonderd meter in lengte, wordt de tweede race van het Open Nederlands kampioenschap Ovalracing gehouden.


‘Het is een eeuwig durend spektakel’, legt de pater familias van de Nederlandse ovalracerij uit. De 75-jarige Ike van der Wal heeft het spelletje, zoals hij het noemt, in de jaren zestig naar Nederland gehaald. Eeuwig durend is het spektakel, omdat er drie heats worden verreden op het ovaal en als je eerste wordt in de eerste heat, dan start je de volgende achteraan. ‘Ze krijgen wel genoeg ronden om in te halen, anders zou het niet eerlijk zijn’, verduidelijkt Van der Wal.

In de rodeo-klasse, gewone auto’s met opgevoerde motoren, mag je - binnen de perken - een tikje uitdelen. Bij de Stockcar-klassen is het verboden. Toch is een tikkie uitdelen niet helemaal uit te sluiten. Van der Wal doet wel eens een oogje dicht. Zelf is hij ook geen lieverdje geweest in zijn actieve loopbaan als stockcarracer. De twaalfhonderd bekers in zijn kast zijn niet behaald door te rijden als een juffer.

In de kantine schuift de zeventig-jarige Arie de Bruyn aan. Een oude krijger die niet kan en wil stoppen met de racerij. Zojuist heeft de coureur uit Dordrecht de derde heat op rij gewonnen in de rodeo-klasse. Minzaam lachend zitten de heren bij elkaar. Tot de laatste ronde lag De Bruyn tweede, maar door het goede uitremmen, naar buiten drijven en vervolgens naar binnen te snijden klopt hij Bert van der Krol. De heren noemen het ondeugend, ‘Maar ik doe het niet bij een doetje hoor. De volgende keer ben ik zelf aan de beurt en dan moet ik even pissen en afkoelen in de schaduw. Ik zal zijn vrouw de bloemen geven’, belooft de zeventigjarige. Van der Wal vindt het allemaal prachtig. ‘Ik plaag de jonge coureurs wel eens’, gniffelt hij. ‘Je laat je toch niet inpakken door zo’n oude knar.’

Even later staat Van der Wal op en loopt naar de zijkant van het circuit. De spanning in de Stockcar Formulle II loopt op. Een baancommisaris legt uit dat de heren Willy Peeters en Martijn Vowinkel het met elkaar aan de stok hebben. De pater familias stelt zich zichtbaar voor de coureurs op. ‘Meestal is het genoeg als ik hier sta’, knipoogt hij. Van der Wal houdt toezicht op wat wel of wat niet kan. Hij kent het klappen van de zweep. ‘Ga je weg, of ik duw je weg’ was vroeger zijn eigen motto.

 

18 juni Autospeedway Lelystad

 

Enthousiaste junioren en geroutineerde coureurs  zullen zondag 18 juni hun motoren weer laten brullen op het Midlandcircuit te Lelystad.

 Spannende momenten zagen we in de voorgaande races in de diverse klasses;

Zal Ron Kroonder met zijn stockcar F1 weer over de baan vliegen??

Kan Bert van de Krol in de rodeoklasse de achterstand inlopen??

En zal Willie Peeters in de superstandaardklasse weer voor het nodige vuurwerk zorgen??

Het antwoord krijgen we 18 juni op een hopelijk zonovergoten Midlandcircuit.

Maar natuurlijk is er veel meer om naar uit te zien. Zo zal onze superbelg Jos op ’t Root er op gebrand zijn een goed resultaat neer te zetten in de stockcar F1. Tijdens de wedstrijden in mei ondervond hij de nodige problemen waardoor een goede klassering uitbleef. Maar met de nodige kapers op de kust zoals de in vorm zijnde Theo van Lier kan de strijd alle kanten op.

In de juniorklasse kijken we met grote belangstelling uit naar het debuut van Melvin van Ruler. Onder toeziend oog van vader Cees van Ruler heeft hij zich goed voorbereid op zijn eerste race. Met zijn schitterende rode bolide en de gezonde strijdlust van “een Van Ruler” zijn we natuurlijk heel benieuwd naar zijn prestaties.

In de pauzes tussen de heats zal de welbekende stockcar F1 duozitter op het Lelystadse asfalt zijn rondjes rijden. DE KANS om te proeven hoe  een stockcar F1 coureur over de baan raast, en dat alles voor een klein prijsje !! want de kans word bepaald door het LOT !! Loten zijn verkrijgbaar aan de bus van Ernst Jenniga .

Meer informatie over de Stockcar F1 duozitter vindt je op :

 stockcar F1 racing experienc

Je vindt het Midlandcircuit  achter Lelystad Airport, Talingweg 89  8218NX Lelystad

 

 

21 Mei autospeedway Lelystad

Deelnemersveld stockcar F1 blijft groeien. 

Zondag 21 mei zullen de motoren weer brullen op het  Midlandcircuit te Lelystad.

De derde wedstrijd van dit seizoen ,en tevens eerste wedstrijd voor de prestigieuze “Midland-cup” zal het publiek weer spanning en sensatie brengen.

Stockcar F1

Aan het begin van het seizoen werd het al door velen geroepen, stockcar F1 op Lelystad wordt een sensatie, en getuige de eerste twee wedstrijden mogen we spreken van zeer spectaculaire wedstrijden. Ook mogen we stellen dat er progressie is, getuige de nieuwe aanvragen voor een licentie. Zondag verwachten we dan ook weer tegen de 30 stockcars F1 die met hun V8 motoren elkaar geen centimeter zullen toegeven. Deze aantallen staan natuurlijk garant voor het nodige bumperwerk, iets wat door het publiek zeer gewaardeerd wordt.      

Junioren

35 uitzinnige jongens en meisjes die overenthousiast met z’n allen de eerste bocht ingaan;

Garantie voor spanning en sensatie want het gaat echt deur aan deur, en de lak wordt niet gespaard. Dit is de klasse waarin de jeugd de basis legt voor een verder carričre in de autosport.

1400 cc

Na twee zeer spannende racedagen mogen we stellen dat deze klasse een van de mooiste aan het worden is. De strijd is zo hevig dat de uitslagen onvoorspelbaar zijn. Door het grote aantal deelnemers is uitrijden de beste strategie, iets wat men ook in het klassement terug ziet.

Rodeo

Zagen we het deelnemersveld achterblijven tijdens de eerdere wedstrijden, zondag zullen we hopelijk weer een volwaardig veld aan de start zien. Ook de kampioen in deze klasse heeft de helm weer uit de wilgen gehaald en zal de strijd aan gaan met de oudste speedwaycoureur.

Stockcar F2

In deze klasse kijken we natuurlijk vol verwachting uit naar de wereldkampioen, zal hij weer op het hoogste podium staan,of is het toch team Hendriks dat weer van zich doet spreken. Maar ook Henk Peeters zal het zijn broer moeilijk maken. In het verleden zagen we vaker spannende wedstrijden tussen de broers uit Nijmegen met het nodige bumperwerk.

Outsiders zijn  er echter ook genoeg in deze klasse, Schutter, Tersteeg, Jacobs,Vowinkel en consorten strijden ook voor een plek in de top.

Superstandaard

Twee wedstrijden werd deze klasse geregeerd door een gastrijder, zal hij er de derde wedstrijd ook weer bij zijn. De gevestigde orde heeft wellicht slapenloze nachten gehad van deze allround coureur en hoopt natuurlijk orde op zaken te kunnen stellen.

Redenen genoeg dus om zondag 21 mei naar Lelystad af te reizen.

 Je vindt het Midlandcircuit  achter Lelystad Airport, Talingweg 89 8218NX Lelystad

Aanvang wedstrijden 13.00 uur

Entree 10 euro

Parkeren gratis. Meer info: www.midland-circuit-lelystad.nl

 

Martin Verhoef wint Xeramic –cup

 Met zeer spannende races en enorm veel bumperwerk op Lelystad mogen we terug kijken op een zeer geslaagd paasweekend. Met zondag 26 F1 stockcars aan de start op het midlandcircuit  was het voor de heren een hele opgave om hun favorietenrol waar te maken.

Het publiek heeft dan ook met volle teugen genoten. Met een manche overwinning voor Dave van Haarlem liet ook hij zien terug te zijn in de koningsklasse van de autospeedway.

Ook de 3 aanwezige Engelse deelnemers maakten het tot een waar spektakel.

Wij  NOV Lelystad willen  Martin Verhoef   van harte feliciteren met het winnen van de Xeramic- cup

Na 2 zeer spannende en spectaculaire wedstrijden in Lelystad kijken wij al uit naar de volgende wedstrijd op 21 mei, met natuurlijk weer veel stockcars en evenzoveel publiek.

Midland-raceway lelystad-stockcarraces-21 mei-13.00 uur

 

Autospeedway in Lelystad

Engelse stockcar coureurs gebrand op nieuwe cup

 Zondag 16 april,eerste paasdag zullen de motoren weer brullen op het midlandcircuit  te Lelystad. Na een succesvolle opening  in Maart zullen de stockcar F1 rijders dit keer gaan strijden om een nieuwe prestigieuze prijs, de “Xeramic”cup. Een nieuw tweedaags evenement met zondag races in Lelystad en  maandag ,tweede paasdag in Venray.

Vanuit Engeland is er een ruime belangstelling voor deze cup, de Engelse stockcarrijders zijn toonaangevend in deze tak van sport, zo zullen een vijftal toppers waaronder Carlos Perez en Ivan Pritchard  de overtocht maken. De komst van de gebroeders Neachell en  europees kampioen Paul Hines  hangt nog aan een zijden draadje. Er wordt dan ook gerekend op een enorm startveld van stockcars ,die met hun dikke V8 motoren voor veel geweld zullen zorgen.

  Junioren

 De leerschool van de autospeedway, de klasse waarin jong talent de kans krijgt om zich te bewijzen op het raceasfalt. Met elke wedstrijd een veld van meer dan 30 auto’s en evenzovele enthousiaste jongens en meiden is dit een genot om naar te kijken. Je komt ogen en oren te kort zoveel gebeurd er op de baan. Spannend zal het worden voor Hoedt,Van Wamelen, en De Boer, want nieuweling Wesley Schaap heet laten zien uit het juiste racehout te zijn gesneden.

1400 CC

De klasse die in 2006 een enorme groeispurt doormaakt. Deur aan deur racen deze heren en dame ronden lang over het asfalt. De spanning is te snijden in deze klasse,temeer omdat de instroom van nieuwe coureurs de gevestigde orde tijdens de eerste wedstrijd  een poepie liet ruiken.

Superstandaard

Met Willie Peeters uit Nijmegen als  gastrijder zullen de deelnemers in deze klasse weer vol aan de bak moeten. Bakker, Reesink en Veenstra zullen met hun snelle volkswagens er alles aan moeten doen  om Peeters niet weer met de prijzen huiswaarts te laten gaan. Maar ook Nico de Haas met de rode escort zal er alles aan gelegen zijn om zijn pechvolle eerste wedstrijddag  te revancheren

Rodeo

Met diverse nieuwe auto’s aan de start tijdens de eerste wedstrijddag bleef het spektakel nog uit. Wellicht wilde men nog wat aftasten,maar de meer ervaren coureurs zullen er geen gras over laten groeien. Zondag zal men laten zien wat er in deze klasse met rodeo bedoelt wordt; een ferme tik bij het ingaan van de bocht zal het publiek doen gniffelen.

 Stockcar F2

De kleine broertjes van de stockcar F1,waarin tijdens de seizoensopening Geert-Jan Keijzer kwam,zag en overwon. Peeters,Schut, en consorten konden het tempo nog niet volgen. Zij zullen zeker druk in de weer zijn geweest om de achterstand zondag weg te werken.

Maar ook vanuit Limburg zal racing team Hendriks met hun oorstrelende bolides gaan voor een plek op het hoogste podium.

Aanvang trainingen 11 uur. Aanvang wedstrijd 13.00 uur

Het midlandcircuit vindt u achter Lelystad airport. Parkeren is gratis, en de entree is 10 euro.

 

eXTReMe Tracker